"On kaže Ona kaže" vs. "Ne vjeru svojim očima"



"On kaže Ona kaže" vs. "Ne vjeru svojim očima" (usporedba)
..
Ove dvije knjige, osim što su trileri, i to noviji  (izdani u ovoj godini) i što im je objema mjesto radnje Engleska (London) imaju još jednu značajniju poveznicu, a to bi bio-  specifičan završetak tj.preokret na kraju.
Naravno, kod mnogih knjiga ovog žanra nailazimo na, više ili manje, važne preokrete i/ili završetke koji nas iznenađuju, tako da nije ovo sad neka opaka novina.. Ali, završeci ovih knjiga baš su mi nekako pogodni za usporedbu.
Ono na što točno mislim je sljedeće:
"Ne vjeruj svojim očima", S. Pinborough nema uzalud čak i hashtag #wtfthatending (mislim, koja još knjiga ima svoj vlastiti hashtag!?). Očito je dakle da su izdavači već u startu stavili naglasak na taj kraj koji zaista JE- wtf?! Ali, po meni više u stilu "Ma daj me nemoj *ebat da knjiga OVAKO završava??!!".
Što bi reć, mene je taj kraj poprilično razočarao.. Kao što sam već više puta pisala, ta mi je knjiga bila (puno) bolja tijekom čitanja...dapače, zanimljiva je i "vuče" čitaoca... Al' onda dođe to "otkriće" na kraju i ostaneš onako... kao što sam gore napisala. To je, naravno, moj dojam jer mnogi su mi rekli da im je kraj super baš takav kakav je. No, bez obzira da li vas je kraj knjige "Ne vjeruj svojim očima" pozitivno ili negativno iznenadio ono što mu se apsolutno mora priznati je upravo to- da iznenadi i da je zaista neočekivan! (Y)
A sad dolazimo do mog favorita, romana "On kaže/Ona kaže", E. Kelly koji ima izvrsnu priču, odlične likove i genijalan preokret ilitiga završetak. Fora je u tome što dok čitaš knjigu i ideš prema kraju, cijelo vrijeme znaš da će se na kraju otkriti što tko kaže i tko tu koga laže (opa, čak se i rimuje ;) ), ali time nas autorica, na neki način navodi na krivi trag jer ono što se otkriva je nešto što mislim da čak i iskusni čitaoci ovog žanra nisu mogli predvidjeti. Dakle i tu imamo totalno neočekivan završetak, ali ovaj je, za razliku od "razočaravajućeg" u prije spomenutoj knjizi, apsolutno prihvatljiv, realan i životan. Super! A upravo sam se takvom kraju nadala u romanu "Ne vjeruj svojim očima" i zato su mi ove dvije knjige ovako "legle" za usporedbu.
I još jedan detalj koji mi se jako sviđa kod knjige "On kaže/Ona kaže" je vizualno uređenje iste. Uz odlično naslovnicu, svako poglavlje započinje ilustracijom određene faze pomrčine sunca (što je, naravno, i vezano za priču), ali te faze na početku poglavlja ujedno prate i tijek radnje🌘 (od uvoda prema kulminaciji) što je super fora i što, na neki način, izdvaja ovu knjigu i čini je posebnijom, daje nam nešto "opipljivo" po čemu je možemo pamtiti. Sve u svemu odlična knjiga.

Primjedbe