"Sisi u potrazi za slobodom" Allison Pataki


"Kad se pojavila, potvrdila je ono što su svi govorili za nju: ljepotica s drugoga svijeta. Kad je on ugledao damu, svijetle su mu se oči suzile, usrodotočile se na nju. Na caricu. Elizabetu. Na "Sisi"."

Predivan povijesni roman o predivnoj ženi carici Elizabeti zvanoj Sisi. Roman je pun povijesnih ličnosti o kojima sam s odusevljenjem čitala. Jedna od njih je i bavarski kralj Ludwig, kojeg je narod zvao ludi kralj. U Bavarskoj se nalazi njegov predivan dvorac Neuscwanstein, kojeg sam prošle godine posjetila i divila se njegovoj ljepoti. Također sam bila na jezeru gdje je kralj Ludwig izgubio svoj život. Možete zamisliti onda moje oduševljenje kada sam naišla u romanu na rečenice posvećene njemu? Moje zanimanje za njega još nije okončano, žudim za još informacija o njemu... :)

Ipak vratimo se mi Sisi, jer ova knjiga je ipak posvećena njoj :)
Modna ikona doba u kojem je živjela, kose duge do poda koju su joj motali u predivne punđe, pametna i lijepa, ali kako to već ide, jer ne može sve biti savršeno, nesretna. Njezina duša nije bila sretna na uštogljenom dvoru i u kraljevstvu koje je imalo svoja uštogljena pravila. Žudjela je za avanturama, upoznavanjem novih krajeva, predivnom prirodom, jahanjem konja, slobodi... Car Franjo Josip je srećom imao razumijevanja i puštao je s vremena na vrijeme da utaži tu svoju glad, jer ju nije želio izgubiti. Povremeno se zaigrala i imala koju ljubavnu avanturu, ali ipak je ostala uz cara do samoga kraja. I tu joj se divim. Međutim, zamjerku imam na njeno ponašanje prema svojoj djeci, na majčinu neodgovornost prema njima i bježanje od problema. Mislim da je bila malo presebična, previše je mislila samo na sebe i na svoje zadovoljstvo. Naravno, kako to već i biva u životu, to joj se obilo o glavu i tada je bila nesretna i pitala se da li je sama kriva za takav kraj i da li je trebala nešto napraviti kako bi spriječila te nesreće... Dalje vam neću pisati jer bih previše toga otkrila, a to nikako ne želim.

Roman svakako vrijedi čitati, a pogotovo će se posebno svidjeti ljubiteljima povijesnih romana.

Naklada: Lumen
Ocjena: 5/5

Primjedbe